Fysiotherapie Bruinsma heeft een klachtenprocedure ten behoeve van haar patiënten.
Patiënten die in behandeling zijn of zijn geweest en die niet tevreden zijn over deze behandeling of over andere zaken die de praktijk aangaan, kunnen een klacht indienen.
De praktijk ziet klachten als een belangrijk middel om de kwaliteit van het handelen te verbeteren en gaat daarom serieus in op alle klachten die haar bereiken. Het doel is om de klacht zoveel als mogelijk, binnen de praktijk en in samenspraak met de patiënt op te lossen. Lukt dit niet dan kan verder de officiële procedure gevolgd worden. Met de klachten wordt op een systematische en gestructureerde wijze omgegaan, conform onderstaande richtlijn ‘interne klachtenprocedure’ van de praktijk. Dit kan leiden tot preventieve en eventueel corrigerende maatregelen, zodat dezelfde fouten/ klachten voorkomen worden. Ten behoeve van deze procedure is een klachtenformulier ontwikkeld. De klacht wordt tijdens de eerstvolgende teamvergadering besproken. Dit wordt vervolgens vastgelegd op de actiepuntenlijst en bewaakt.
Klachten worden indien mogelijk direct met de patiënt besproken en zo spoedig mogelijk intern opgelost. De klachten en/of verbeterpunten worden in de vergadering met alle medewerkers besproken (onderstaande procedure is hierop ook van toepassing vanaf punt 10).
Klacht of uiting van onvrede van de patiënt komt binnen bij de desbetreffende fysiotherapeut.
Is de patiënt ondanks de inspanning van de behandelend fysiotherapeut en/of de praktijkhouder niet tevreden gesteld, dan wordt de patiënt de mogelijkheid geboden om de klacht formeel in te dienen bij de klachtencommissie van het KNGF. Bij een klacht die ingediend is bij het KNGF volgt de klachtenprocedure conform het ‘Reglement voor klachtencommissie fysiotherapie Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF)’. U kunt ook gebruik maken van de klachtenregeling van het KNGF. Meer informatie vindt u op www.fysiotherapie.nl
Binnen tien dagen nadat uw brief bij de klachtencommissie is binnengekomen, neemt een van de leden contact met u op. Het commissielid bekijkt in overleg met u wat de beste manier is om met uw klacht om te gaan. Misschien kan bemiddeling een oplossing bieden. U krijgt dan een brief met daarin de uiterste datum waarop u het oordeel ontvangt. De fysiotherapeut krijgt deze brief tegelijk met u. Biedt bemiddeling geen oplossing, dan stelt de commissie een onderzoek in. Ze vraagt u schriftelijk of mondeling nadere uitleg te geven over uw klacht. Ook de betreffende fysiotherapeut wordt geraadpleegd. Mocht dat nodig zijn, dan laat de commissie zich adviseren door deskundigen.
Binnen twee maanden na ontvangst van de klacht geeft de commissie u schriftelijk haar oordeel. Dit gaat vergezeld van eventuele aanbevelingen aan de fysiotherapeut. Is er meer tijd nodig, dan wordt u daarover geïnformeerd. U krijgt dan een brief met daarin de uiterste datum waarop u het oordeel ontvangt. De fysiotherapeut krijgt deze brief tegelijk met u. Binnen een maand na ontvangst van het oordeel moet de fysiotherapeut u schriftelijk laten weten welke maatregelen hij of zij neemt. Lukt dat niet binnen een maand, dan krijgt u een brief met daarin de uiterste datum waarop u wel bericht zult ontvangen. De fysiotherapeut stuurt een kopie van de brief met maatregelen naar de klachtencommissie.
De klachtenprocedure is afgerond als de commissie haar oordeel heeft gegeven met eventuele aanbevelingen aan de fysiotherapeut en als de fysiotherapeut aan u en aan de commissie heeft meegedeeld welke maatregelen hij of zij neemt.
Mocht u voor die tijd de klacht intrekken, dan is de procedure ook afgerond.
Uw praktijk in Landgraaf voor
fysiotherapie, geriatrie, manuele therapie
en leefstijlbegeleiding.
Contactgegevens
Openingstijden
Maandag: 8.00 – 20.00
Dinsdag: 8.00 – 19.00
Woensdag: 8.00 – 19.00
Donderdag: 8.00 – 20.00
Vrijdag: 8.00 – 18.00
Zaterdag: 9.00 – 12.00
Zondag: Gesloten
© 2022 Fysiotherapie Bruinsma. All Rights Reserved. Website made by Steffe.nl